Sağlıklı Beslenme İçin İyi Pazarlar!

Sağlıklı nesillerin kökten yetişeceğine, ilköğretim çağındaki çocukların sağlıklı
ve dengeli beslenme alışkanlığı kazanması gerektiğine inanıyoruz.

BİZ KİMİZ?

Biz Batı Anadolu ailesiyiz.

1966 yılında, %100 Türk sermayesiyle BATIÇİM olarak çıktığımız yolda; ailemize katılan BATISÖKE, BATIBETON, BATIENERJİ, BATILİMAN ile birlikte, her gün daha da iyisini başarmanın peşindeyiz.

Tam 50 yıldır, ilk günkü heyecanımızla bu topraklardan aldığımızı, bu topraklara vermek için canla başla çalışıyoruz.

Biliyoruz ki; bulunduğumuz sektörlerde işimizi en iyi şekilde yapmak kadar binlerce kalbe dokunacak işlere imza atmak da bizim görevimiz.

Bu nedenle, bilinçli ve çağdaş nesiller yetiştirmek için temellerini attığımız; İzmir’deki Batı Anadolu Çimento İlköğretim, Batıçim İlköğretim, Aydın’daki Batısöke Çimento İlköğretim Okullarımız ile eğitime ışık oluyoruz. Ege Çağdaş Eğitim Vakfı’na ise, desteklerimizi her yıl düzenli olarak sürdürüyoruz.

Zengin tarihimizin gün ışığına çıkması için katkıda bulunduğumuz Aydın Söke’deki Magnesia Antik Kenti kazı çalışmaları ile kültürel mirasımıza sahip çıkıyoruz.

Daha sağlıklı bir Türkiye için Sağlık Bakanlığına devrettiğimiz Doğanlar Batıçim Aile Merkezi ile yaşama değer veriyoruz.

İyi pazarlar ola!

"Nasıl olsa da, Egeliler daha sağlıklı olsa!" dedik, İyi Pazarlar doğdu.

İyi Pazarlar, dolu dolu bir sosyal sorumluluk projesi. İyi Pazarlar ekibimiz ile Ege'nin dört bir yanını geziyor, semt pazarına ve gastronomi festivallerine konuk oluyoruz.

Neyi amaçlıyoruz?

Sağlıklı nesillerin kökten yetişeceğine, ilköğretim çağındaki çocuklara sağlıklı ve dengeli beslenme alışkanlığını kazandırmak gerektiğine inanıyoruz. Bu nedenle öncelikle yeni nesilleri yetiştiren anne ve babaları bilinçlendirmeyi amaçlıyoruz.

Hızla değişen dünyamızda, bu toprakların verimliliğini bir kez daha hatırlatmayı ve herkesi sağlıklı yaşama teşvik etmeyi hedefliyoruz.

Sofrasından yeşilliği eksik etmeyen, zeytinyağını her lezzete katık eden, bin bir otun mevsimini takip eden, mutfağının alışverişini semt pazarlarından yapan Egeli kadınlarımızı, uzmanlarımızın bilgileriyle buluşturmaya için çalışıyoruz.

Neler yapıyoruz?

Uzman diyetisyenlerimiz eşliğinde, sağlık ve beslenme üzerine sohbetler düzenliyoruz.

Vücut analiz monitörü yardımı ile beden kitle endeksi ölçümü yapıp yağ ve kas oranlarınızı belirliyoruz. Sonuçlarınıza göre, uzmanlardan kişisel bilgi ve öneri alabilmenize yardımcı oluyoruz.

Şeflerle birlikte sağlıklı tarifler veriyor, hangi mevsimde hangi yiyeceklerin tüketilmesi gerektiği hakkında detaylı bilgiler paylaşıyoruz.

Birbirinden eğlenceli ödüller kazanabileceğiniz yarışmalar düzenliyoruz.

Sizlerle taze taze bilgiler, kasa kasa hediyeler paylaşıyoruz.

Nerelerdeyiz?

"Gel, Gel, İyi Pazarlar'a Gel!

Alaçatı Pazarı
Bostanlı Pazarı
Sığacık Pazarı
Tire Pazarı
Ödemiş Pazarı
Fotoğraf Galerisi

"Kasa Kasa Fotoğraflar!

Bunları biliyor muydunuz?

"Hangi sebze ne zaman yenmeli?

Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık
Barbunya Barbunya
Bezelye Bezelye
Dolmalık Biber Dolmalık Biber
Domates Domates
Enginar Enginar
Havuç Havuç
Ispanak Ispanak
Kabak Kabak
Karnabahar Karnabahar
Kereviz Kereviz
Lahana Lahana
Patlıcan Patlıcan
Salatalık Salatalık
Taze Fasulye Taze Fasulye
Yeşil Biber Yeşil Biber
Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık
Armut Armut
Ayva Ayva
Çilek Çilek
Elma Elma
Erik Erik
İncir İncir
Karpuz Karpuz
Kavun Kavun
Kiraz Kiraz
Mandalina Mandalina
Muz Muz
Portakal Portakal
Şeftali Şeftali
Üzüm Üzüm
Vişne Vişne
Sağlık Hakkında

"Dalından Kopmuş Öneriler!

Siz yoksa hala abur cubur mu yiyorsunuz?

"Neden kilo alıyorum? Neden bünyem hastalığa yatkın?" gibi sorular aklınızdan çıkmıyorsa, abur cuburu hayatınızdan çıkarın. En azından mutlaka hazır yiyecek, ağır tatlı ve pastalara sınırlama getirin.

Yağlı yemeklerin modası geçti!

Çok yağlı yemeklerin sizi cezbetmesine izin vermeyin! Öncelikle, beslenmenizdeki yağ tüketimini azaltmayı hedefleyin. Özellikle margarin ve tereyağı gibi katı yağlardan uzak durun, daha çok bitkisel sıvı yağları tercih edin. Günde en fazla 3 yemek kaşığı yağ, özellikle de zeytinyağı tüketin. Yemeklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, haşlama, buharda ve fırında pişirme yöntemlerini kullanın.

8'den sonra akşam yemeği mi?

Eve geç saatlerde geliyor, uzun süredir aç kaldığınız için de akşam yemeğinde normalden fazla porsiyonlara çıkıyorsanız, siz de günümüzün hastalığına yakalanmışsınız demektir. Ama siz siz olun dolu bir mide ile kaliteli uyku uyumanın mümkün olmadığını, o kalorilerin o saatten sonra yakılamayacağını unutmayın. Akşam yemeklerinizi sakın ha geç saatlere bırakmayın.

Harekete geçmek için ne bekliyorsunuz?

Uzmanların günde 60 dakikalık orta düzeyde aktivite önerdiğini ama 11 ve 15 yaş arasındaki 5 çocuktan sadece 1’inin bunu gerçekleştirdiğini biliyor muydunuz? Türkiye ve dünyadaki obezite ve diyabet oranlarının her geçen gün artmasına “dur!” demek için haydi hareket edin.

Öğün atlamak mı? Sakın ha!

Bizce uzmanların önerilerini dinleyin, yeterli ve dengeli beslenmek için öğün atlamayın. Atlanan her öğünün bir sonraki öğüne kadar daha çok acıkmanıza neden olacağını ve karşınıza çıkan yiyeceklerin kalorisine ve miktarına dikkat etmeden, ihtiyacınızdan fazla tüketmenize yol açabileceğini unutmayın.

Öğünleriniz zengin görünsün.

Topraklarımızda bu kadar çeşitli lezzet varken, neden bu zenginlikten faydalanmayasınız? Mümkün olduğu kadar çok çeşitli beslenmeye özen gösterin. Her gün süt, et, sebze, meyve, tahıl gibi tüm besin gruplarından tüketmeye çalışın. Bu besinlerin hepsine bir öğünde yer veremeseniz de, gün içerisinde farklı öğünlerde almaya çalışın.

Gelelim, sebze meyvenin faydalarına...

Çocukluğumuzdan beri duyduğunuz “bol bol sebze, meyve ye!” öğüdüne lütfen kulak verin. Sebze ve meyvelerin bol su ve vitamin-mineral içermenin yanı sıra az kalorili olduğunu; hem kilo kontrolüne yardım ettiğini hem de birçok hastalıktan korunmanızı sağladığını unutmayın. Ama tüm bunların yanında, sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmeye dikkat edin.

Yağlı yemeklerin modası geçti!

Çok yağlı yemeklerin sizi cezbetmesine izin vermeyin! Öncelikle, beslenmenizdeki yağ tüketimini azaltmayı hedefleyin. Özellikle margarin ve tereyağı gibi katı yağlardan uzak durun, daha çok bitkisel sıvı yağları tercih edin. Günde en fazla 3 yemek kaşığı yağ, özellikle de zeytinyağı tüketin. Yemeklerinizi hazırlarken kızartma yerine ızgara, haşlama, buharda ve fırında pişirme yöntemlerini kullanın.